20150203

Adik beradik istimewa


Aku tulis dekat blog ni, ingatkan nak update blog setiap hari since aku pon tak buat apa-apa sebelum habis cuti sem ni. Kalaulah tempoh aku cuti lepas untuk 2 bulan ke, boleh jugak bos lama pertimbangkan masuk balik bekerja. Dan bakal berjumpalah dengan Talib kawan bangladesh  yang solat penuh, pakcik kaya yang macam ayah-ayah tapi mulut macam mak-mak.  Rindu memang la rindu. Tapi dalam rindu tu pernah jugak ada lukanya.

 Aku borak dengan adik sebelum berhenti soal sebab dia nak tido.

“kalau kau ada satu juta apa kau nak buat?”

Kira macam ni la soalan aku pada budak darjah 4 yang aku fikir langsung belum matang lagi.

Dijawabnya..
Dia nak beli pistol betul (maybe aku rasa untuk perlindungan diri kot)
Dia nak beli anak rimau, gajah, kuda dan macam-macam binatang lain lagi (aku terusla cadang jadi Dr. haiwan je nanti)
Tambah lagi, dia nak beli satu kilang cokolet. Beli gula-gula.

Last aku tanya, kalau ada balance duit nak beli apa yang terakhir.
Dia ingin beli tilam air yang dalamnya ade ikan hidup.
Aku tanya, ada ke tilam air ikan hidup

“Ada..aku jumpa dalam cerita kartun” *dengan yakin dan serius

Pencinta kucing sejati
Pemikiran budak-budak so cute. And aku boleh gurantee kalau aku merayu kat dia nak pinjam duit time ada satu juta mesti dia kasi.. sebabnya time nak beli ais-krim 1 malaysia harga 20sen 5 batang pon dia belanja even lepas kena pujuk.
Adik is so cute. Aku harap dia jadi manusia yang baik dan berguna.
Selalu jugak urut aku. Selalu jugak kena tipu dengan aku..bila fikir balik baru sedar benda ni.. jangan la tiru macam aku ye

Takde adik sapa la aku nak kongsi cerita. Manala tempatnya aku jadi tak malu cerita sakit telinga la sakit itu la ini la. sebab selesa

sayangi adik anda selagi kita masih punya waktu.